CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

gambar izul fahmi

Saturday, October 2, 2010

BELUM CUBA BELUM TAU


kenal tak daun apa ni?!! kalo saya cakap mesti ramai tau punya hehe(cakap sorang2 takpe la...) biasanya org suka makan nasi lemak mesti ada daun ni or nak balut bt lepat, tepung bungkus ke(sedapnya, lama tak makan!!) mesti nak guna daun ni pendek kata daun lain tak leh TAKDOK UMMMM!!!

tu la daun pisang,















selama ni kita asyik guna daun ni tuk bt mkn je or segala mak nenek kaitan dgn MAKAN JE, tapi nak cite kat sini

kalo anak kita demam panas , lepas tu kita dah pi jumpa doktor tp suhu tak turun2 gak mcm biasa,pendek kata dah abis ikhtiar le kan!!?

jadi, apa kata try petua ni, amek daun pisang buang le dulu dri pelepahnya dan kita baring2 kan anak kat atas daun tu, insyaallah, turun suhunya ( petua ni saya dpt dr jiran kat kg saya masa balik kg dulu)

No comments: